מדוע כדאי לבנות מודל?

כשמפתחים מוצר חדש מומלץ במיוחד לבנות מודל בשלב התכנון. בניית מודלים מתבצעת באמצעות חברה שזו ההתמחות שלה, וזאת בכדי לחסוך בעלויות ולהגיע למודל האולטימטיבי שנראה ומנוהל הכי קרוב שניתן למוצר המוגמר.

לפתח מוצר צריך להתחיל בקונספט שלו ובשרטוט כללי של המבנה הבסיסי שלו. ישנם מספר שלבים. לרוב מייצרים מודל שלא כולל את כל היכולות והתכונות שלו. בניית מודל כמו בניית אב טיפוס חשובה והיא מיועדת לכמה מטרות, להלן חלק מהמטרות של בניית מודל:

גיוס משקיעים – זה שלב חשוב בכל התחלה של פיתוח מוצר, חשוב להראות ולהדגים עבור המשקיעים את מה שאתם רואים בחזונכם. ככל שהמודל יוצא טוב יותר, ניתנת לכם ההזדמנות לשכנע את המשקיעים במוצר שלכם.

בדיקת המוצר – מודל הוא שלב שניתן לבדוק בו את המוצר, את חוות הדעת עליו, לקבל עוד רעיונות ושינויים שניתן ליישם במוצר המוגמר, להתאים אותו למוצרים אחרים שהם רלוונטיים, ולקבל כל ביקורת ואינדיקציה שיכולה לסייע ולהיות נחוצה למוצר הסופי.

בדיקה הנדסית – במידה והמודל שלנו הוא מבוסס על טכנולוגיה בדיקות מסוימות חשובות, סימולציות ואנליזות חשובות לצורך הבחנה של חוזק המבנה, כשלים ועוד. זה שלב חשוב ונכון למצוא להם את הפתרונות הנכונים.

שיטות בניית מודל

בניית מודל היא לחלוטין שונה מבנייה של המוצר הסופי. המוצר הסופי נבנה כבר בתוך תבניות למוצר המוני. הוא כבר לא נתון לשינויים. אך בניית מודל מתבצעת באופן אחר ויותר פרטני להלן שיטות עיקריות:

הדפסת תלת ממד – יש היום שימוש רב בהדפסות מסוג תלת ממד הן מוזילות את כל תהליך המודל. זו שיטה שבה החברה של בניית המודלים מקבלת מהלקוח שלה שרטוט שטחי וראשוני לגמרי והחברה דואגת להוציא אותו עם מירב האלמנטים שניתן בהדפסת תלת ממד.

פיסול בחומרים שונים – אפשר להכין מודל ודגם על ידי פיסול. נעזרים במעצבי מוצר שמתמחים בכך ומפסלים את הדגם ואחר כך במידה ויש צורך צובעים אותו או מוסיפים לו שכבת מרקם מתאימה.

יתרונות בניית מודלים מקצועית

מומלץ להיעזר בחברה שבונה מודלים גם בשלב התכנון וודאי בשלב הבנייה. אתם יכולים להיות סמוכים שהמודל שלכם יצא מרשים ומקצועי ותרגישו נוח לחשוף אותו לכל יעד ומטרה. כשמתאימים את המודל למוצר הסופי ניתן להבחין בתכונות שלו, בממדים ובנפח שלו ולבדוק כיצד הוא מתפקד. מודלים קיימים בכל תחום; ברפואה, אדריכלות, אריזות למוצרי מזון, צעצועים, אומנות ועוד.

שתף מאמר